Pas ruchu w centrum Miasta prowadzi do zadaszonego parkingu. Oznakowanie przy pomocy piktogramów ułatwia w tym wypadku odnalezienie parkingu. Zastosowano ciąg piktogramów D-18b.
Prawy pas ruchu kończy się zjazdem na stację benzynową. Zaistniała potrzeba wczesnego informowania kierowców o funkcji wydzielonego pasa ruchu. Zastosowano ciąg poziomych piktogramów D-23.
Pasy ruchu przy dworcu kolejowym prowadzą do całodobowego parkingu, z którego najwygodniej dotrzeć do peronów. Oznakowanie przy pomocy liter i cyfr ułatwia poruszanie się podróżnych po dużym obiekcie.
Pas ruchu zezwala wyłącznie pojazdom komunikacji zbiorowej na jazdę na wprost lub alternatywnie skręt w lewo. Oznakowanie poziome w jasny sposób informuje o możliwych kierunkach jazdy. Zastosowani dwukolorowe strzałki kierunkowe oraz znak P-22 „BUS”
Wydzielony pas ruchu wraz ze zjazdem do szpitala dla karetek. Oznakowanie poziome informuje dużo wcześniej niż znak pionowy o przeznaczeniu wydzielonego pasa ruchu. Zastosowano ciag poziomych piktogramów T-16a oraz żółte strzałki kierunkowe
Wyjazd z ronda odpowiednim zjazdem wymaga od kierującego zajęcia odpowiednio pasa ruchu przed wjazdem na rondo. Zastosowano informujące o tym strzałki dla rond turbinowych.
Oznakowanie dróg wewnętrznych
Przejazd przez bramę wjazdową do zakładu przemysłowego wymaga każdorazowego zatrzymania się pojazdu. Zastosowano piktogram B-20 "STOP".
Organizacja wymagała wyraźnego oznaczenia miejsc, w których niedozwolone jest zatrzymywanie pojazdów. Zastosowano piktogramy znaku B-36
Przecięcie się drogi z ciągiem komunikacyjnym dla wózków widłowych na terenie zakładu przemysłowego wymagało zwrócenia uwagi na możliwość pojawienia się w ruchu tych pojazdów. Zastosowano czytelny piktogram ze stosownym ostrzeżeniem.
Wjazd i wyjazd wymaga zatrzymania się pojazdu przed szlabanem. Zastosowano symbol P-16.
Oznakowanie miejsc szczególnie niebezpiecznych
Ciąg piktogramów A-17 "DZIECI" zastosowany bezpośrednio przed przejściem dla pieszych przy szkole.
Przejazd rowerowy z ograniczoną widocznością wymagał oznakowania szczególnie przykuwającego uwagę kierowcy. Zastosowano ciąg piktogramów A-24.
Przejazd rowerowy z ograniczoną widocznością wymagał specjalnego oznakowania również na drodze dla rowerów. Zastosowano ciąg piktogramów A-30 wraz z dodatkową tabliczką.
Zaistniała potrzeba wczesnej sygnalizacji dopuszczalnej wysokości pojazdów przed przejazdem pod wiaduktem. Zastosowano ciąg piktogramów B-16.
Pas do zjazdu z drogi szybkiego ruchu wymaga zmniejszenia prędkości przed pokonaniem łuku. Zastosowano piktogram znaku B-33.
Przy dojeździe do ronda istnieje potrzeba wyraźnego oznakowania konieczności ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom poruszającym się po rondzie. Zastosowano piktogram A-7 dla każdego z pasów ruchu.
Linie akustyczne umieszczone przed miejscem potencjalnie niebezpiecznym takim jak przejazd kolejowy, przejście dla pieszych, szkoła itp. Po najechaniu powodują efekt akustyczny w kabinie pojazdu. Zastosowanie linii akustycznych w kolorze czerwonym dodatkowo zwraca uwagę kierowcy przed miejscem niebezpiecznym.
Oznakowanie dla pieszych pomiędzy centrum handlowym, a przystankiem komunikacji zbiorowej ze znakami ostrzegawczymi A-21 oraz A-30.
Utrudniona organizacja ruchu
Ze względu na wąskie pobocze pas dla ruchu pieszych wydzielono z istniejącego pasa ruchu pojazdów. Zastosowano piktogramy C-16 co 50 metrów na całej długości wydzielonego pasa.
Droga dla rowerów prowadzona jest z części chodnikowej na jezdnię. Wymagało to czytelnego dla wszystkich uczestników ruchu oznakowania. Zastosowano symbole P-10, P-21 oraz P-23.
W ramach organizacji ruchu na terenie zajezdni tramwajowej niezbędne było wyraźne oznakowanie poszczególnych torów przy pomocy piktogramu znaku B-2 oraz tabliczki informacyjnej.
Uspokojenie ruchu
Oznakowanie strefy ruchu uspokojonego przy zastosowaniu piktogramów B-43 na wszystkich wjazdach do strefy.
Powtórzenie znaku pionowego na jezdni przy pomocy piktogramu znaku B-33.
Informacja dla kierujących o końcu strefy ruchu uspokojonego - zastosowany piktogram B-44.